logo

Rhenus Logistics Belgium | 16.09.2024 | Anvers

IT Helpdeskmedewerker


Details de l'offre
  • Contrat : Employé
  • Expérience Minimale: 6 mois à 2 ans
  • Segmentation : Service à la clientèle , Expéditeur Air , Expéditeur Mer , Spécialiste / Analyste en IT

Description de l’offre

Rhenus Shared Service Center in Antwerpen maakt deel uit van de internationale Duitse Rhenus Group met in haar logistieke tak ca. 40.000 werknemers op 1.320 locaties wereldwijd en een omzet van 7.5 miljard euro. De groep is 100% in familiale handen en kenmerkt zich door haar focus op groei, duurzaamheid en ondernemerschap. 

Functie

Als IT helpdesk medewerker garandeer je dagelijkse ondersteuning aan onze eindgebruikers in de Belgische en buitenlandse Rhenus kantoren (aangestuurd vanuit Antwerpen).

Jouw Taken en Verantwoordelijkheden

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze eindgebruikers en verantwoordelijk om de problemen in eigen handen te nemen.
  • Er wordt van je verwacht dat je een hoog niveau klantgerichtheid aanbiedt en de eindgebruikers assisteert met hun IT problemen (hardware, netwerk, applicaties, …).
  • Je werkt met ons ticketsysteem en kan prioriteiten correct inschatten.
  • Je volgt jouw tickets op en zorgt ervoor dat de problemen tijdig opgelost geraken.
  • Je staat in verbinding met ons hoofdkantoor in Duitsland om samen problemen op te lossen.
  • Je volgt stocks op en zal bestellingen aanvragen om onze voorraad op peil te houden.
  • Je kan ons netwerk monitoren en indien nodig problemen (helpen) oplossen.
  • Informatiebeveiliging, PC’s, laptops en smartphones hebben geen geheimen voor jou.
  • Je denkt ook proactief mee met het team en de manager en je doet voorstellen ter optimalisatie van de dienstverlening.
  • Na voldoende opleiding draai je mee in een wachtdienst waarbij je 1 week op 4 van wacht bent.

Profiel

  • Een opleidingsachtergrond en een eerste werkervaring in IT
  • Een algemene en brede kennis van IT: Hardware (desktop, laptops, printers, scanner, vaste en mobiele telefonie, …), Netwerk (Lan, Wan, Wifi, VPN, ….), Applicaties (Office, ERP’s, etc.), Besturingssystemen (Windows, in mindere mate MacOS)
  • Een klantgerichte team speler met sterke communicatieve vaardigheden
  • Flexibel (geen 9-to-5 mentaliteit), gemotiveerd en stressbestendig en sterk in het stellen van prioriteiten
  • Uitstekende kennis van Nederlands en Engels, Frans en Duits zijn pluspunten

Aanbod

  • Je komt terecht bij een stabiele en sterk groeiende internationale logistieke speler.
  • Rhenus beschikt over lichte, moderne en goed bereikbare kantoren.
  • Bij je opstart krijg je de kans om interne/externe opleidingen te volgen.
  • Er heerst een afwisselende en dynamische werksfeer met ruimte voor autonomie en initiatief.
  • We hanteren een open bedrijfscultuur met een hands-on mentaliteit en korte communicatielijnen.
  • Je kan rekenen op een aantrekkelijk verloningspakket met uitgebreide extra legale voordelen (hospitalisatie- en groepsverzekering, maaltijdcheques, glijdende uren, ADV-dagen en sectorale verlofdagen, mogelijkheid tot fietslease via bruto loonruil...).

Rhenus Logistics Belgium Offres d'emplois
Rhenus Logistics Belgium

Rhenus Logistics à Anvers fait partie du groupe international allemand Rhenus, qui emploie environ 33 000 personnes sur 750 sites dans le monde et réalise un chiffre d'affaires de 5.5 milliards d'euros. Le groupe est une entreprise familiale à 100 % et se caractérise par son orientation vers la croissance, la durabilité et l'esprit d'entreprise. Les succursales belges sont spécialisées dans les partenariats logistiques à long terme avec des entreprises industrielles et travaillent pour leurs clients avec tous les modes de transport possibles.

Découvrez les autres opportunités de carrière chez Rhenus Logistics Belgium