Karl Lagerfeld kiest voor Bleckmann
Modemerk Karl Lagerfeld gaat nauw samenwerken met Bleckmann als zijn end-to-end logistieke dienstverlener. Bleckmann stelt 6.000 m² magazijnruimte beschikbaar in zijn distributiecentrum in Enschede om de klanten van Karl Lagerfeld in 45 landen te bedienen.
In de afgelopen jaren heeft Karl Lagerfeld een aanzienlijke stijging van de groei gerealiseerd over de gehele lijn van groothandel, eigen detailhandel tot B2C-kanalen. Om nog sneller in te kunnen spelen op een dynamisch veranderende markt en daarbij behorende klantbehoeften investeert het merk in een forse verbetering van de logistiek. Bleckmann heeft ruimschoots ervaring in het werken met omnichannel-merken in de mode-industrie die verschillende verkoopkanalen combineren. Bleckmann zal jaarlijks miljoenen stuks goederen voor het modemerk verwerken. De eerste uitgaande zendingen werden al verwerkt in januari 2021.
Zowel Bleckmann als Karl Lagerfeld zeggen zich in te zetten om hun activiteiten duurzaam en verantwoord te runnen. Beiden bundelen hun krachten om het distributiecentrum in Enschede te verduurzamen.