22 January 2019

Wie is Kim Van Muylders, Customer Service Representative bij Lineas?

Ik ben Kim Van Muylders, wonend in Lebbeke nabij Dendermonde en ik ben sinds 2017 in dienst bij Lineas NV. Mijn hobby’s zijn (zaal)voetbal, fietsen, festivals en reizen.

Wie is Kim Van Muylders, Customer Service Representative bij Lineas?

Hoe ziet de dag van een Customer Service Representative er uit?

Ik coördineer vanuit Brussel alle trafieken voor mijn specifieke klanten zowel nationaal als internationaal. We zijn heel actief in Europa en we hebben zelfs klanten tot in China! Er zijn dus zeer veel dingen tegelijk aan de gang. De ene dag loopt alles op wieltjes waarbij je rustig je trafieken kan opvolgen en de andere zit je in Duitsland rond de tafel met je partner om procesversnellers te bespreken om re transport nog beter te maken. Afwisseling en uitdaging zijn prominent aanwezig.

Welke jobs oefende je eerder uit?

Ik ben afgestudeerd in juni 2016 en ik heb daarna eerst nog enkele weken als jobstudent gewerkt in de logistieke sector (trucking en supply chain) om een project om te zetten in de praktijk waarbij de vullingsgraad en capaciteitsbeheer een belangrijke rol speelden. Ik heb daarna enkele maanden als interim bij een familiebedrijf in de buurt gewerkt die gespecialiseerd is in voorraadbeheer en verpakking van diepvriesgoederen om ervaring op te doen om vervolgens mijn eerste vast contract te tekenen bij Lineas in januari 2017.

Welke opleidingen/attesten heb je gevolgd/behaald?

Ik heb Logistiek Management gestudeerd aan de Artevelde Hogeschool en behaalde de Short Sea Shipping Award via de Escola Europea in Barcelona (Intermodal Transport). Via de Lineas Academy heb ik reeds verschillende attesten behaald zoals dat van coaching en RID. Daarnaast blijf ik steeds leren.

Wat spreekt jou het meeste aan in de job van Customer Service Representative?

  • Communicatie: communication is everything! Heldere communicatie zorgt voor een kwalitatief transport. We werken dagelijks samen, over de interne departementen heen, met verscheidene stations, partners, verladers en zowel klanten in België als Europa waardoor heldere communicatie echt wel het verschil kan maken.
  • Uitdaging en afwisseling
  • Continuous Improvement: een CSR bij Lineas is niet het klassieke beeld van customer service. Wij zijn steeds op zoek naar de meest efficiënte mogelijkheden om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en onze producten te verbeteren. Lineas is daarbij ook een jong en dynamisch bedrijf die investeert in nieuwe software om zo ook de klassieke tools in de schaduw te zetten.
  • Problem Solving
  • Bereikbaarheid van mijn werkplaats: op 5 minuten stappen van het Noordstation.

Wat zijn de vereisten eigenschappen van een goede Customer Service Representative?

  • Efficiëntie en Time-management
  • Multitasking
  • Meertalige communicatie
  • Problem solving
  • Hands-on mentaliteit
  • Overtuigingskracht
  • Leergierig

Waarom moeten meer jongeren kiezen voor een job in de logistiek?

Logistiek is overal aanwezig. We worden er dagelijks steeds mee geconfronteerd. We bestellen vaker op het internet, ons eten in de supermarkt, onze kleren die we iedere dag aantrekken, enz. Logistiek is een dynamische sector en men blijft investeren op alle ondernemingsvlakken om steeds te verbeteren. Daarom is werken bij Lineas een echte meerwaarde. Niet enkel bieden we efficiënte transporten aan, we zijn kartrekker voor een gezondere ecologie: namelijk via onze modal shift. We willen zoveel mogelijk baantransport transfereren op de treinen zodat er minder files zijn, minder CO2-uitstoot en meer vrachtcapaciteit met één transport.

Regio

Zoek een job
per regio

Zoek nu
Categorie

Zoek een job
per categorie

Zoek nu
Creëer uw CV

Word gevonden door topbedrijven

Creëer uw CV